I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 22 April 2011

saya SAYANG ayah saya...

Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari.. Tapi korg tahu tak, sebenarnye ayah la yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?


Semasa kecil, ibu la yg lebih sering mendukung kita.. Tp tahukah kita bhwa sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayah la slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian.


Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! Jgn minum ais! Degil!". Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin utk kluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tak boleh!" Sedarkah kita bhwa ayah hanya ingin menjaga kita? Krna bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.


Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kpercayaannya... Maka ayah la yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau.. Setelah kita dewasa, ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi. Tanpa menolak, beliau memenuhinya..


Saat kamu berjaya.. Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu.. Ayah akan tersenyum dgn bangga.. Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah.. Ayah sgt berhati-hati mengizinkannya..


Dan akhirnya.. Saat ayah melihat kita duduk di atas pelamin bersama pasangan kita.. ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhwa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krna ayah sangat bahagia.. Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik.. Bahagiakan la putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..


Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsama cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk.. Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..


saya SAYANG ayah saya... :')



encem kan abah aku.. hehe.



This is my LOVELY mum & dad..  :)


ngah santai kt tepi pantai..hehe.

6 comments:

  1. touching...
    huuu...

    ReplyDelete
  2. sayangi la mereka selagi mereka masih ada~

    ReplyDelete
  3. already lost him..

    ReplyDelete
  4. to those who's already lost their father, always prays for him.. moga mereka ditmpatkn dikalangan org2 yg beriman.. insyaAllah~

    ReplyDelete
  5. sedihhhh. =( jem syggggg ayh jem.. huu

    ReplyDelete
  6. sayangilah mereka sebagaimana meraka kasih & syg akan anda.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...